SSS

Papirüs EBYS ile ilgili sıklıkla karşılaşılan sorular ve cevaplarına buradan erişebilirsiniz.

SIKCA SORULAN SORULAR

  • İdari görevi olan akademik personel : Kurum ödemeli e-imza talebinde bulunmak için Akademik Personel E-İmza Talep Formu'nu ekleyerek Papirüs üzerinden üst yazı ile Başkanlığımıza talebinizi iletebilirsiniz.

  • Herhangi bir idari görevi olmayan akademik personel : Bütçe gereği idari görevi olmayan akademik personelimiz “kişi öder” olarak e-imza başvurusunu kendisi yapması gerekmektedir.

Kamu SM web sitesinde bulunan Online İşlemler sayfasındaki Nitelikli Elektronik Sertifika -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvurular menüsünden başvurunuzu yapabilirsiniz.

Başvuru detayları için https://www.youtube.com/watch?v=yFr1aapAXaE bağlantısından videoyu izleyebilirsiniz.

  • İdari personel : E-imza atmasına vesile olan idari görevin belirtilerek Papirüs üzerinden üst yazı ile Başkanlığımıza talebinizi iletebilirsiniz.

  • Papirüs üzerinden gelecek resmi yazı e-imza süresi dolmadan en az 1 ay öncesinden Başkanlığımıza gönderilmelidir.

  • İlk defa başvuru yapacak olanlar ve e-imza süresini dolduranlar KAMUSM üzerinden oluşturdukları başvuru formunu ıslak imzalı olarak imzalayarak aşağıdaki adrese postalamalıdır.
    Kamu SM Adres: Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi (İdari Bina) P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ

  • Bireysel ödemeli başvurularda güncel fiyat bilgisi için aşağıdaki adres ziyaret edilebilir.
    https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp
    *Kart okuyucu fiyatı olarak Mini Kart Okuyucu baz alınmalıdır.

  • İdari olup imza yetkisi olmayan / akademisyen ünvanı olmayıp bireysel başvuru yapmak isteyen personel (Mühenis, Doktor)
    Bireysel ödemeli başvuru sadece akademisyenler için olduğundan kurum yetkilisi tarafından ön başvurunuzun yapılması gerekmektedir.
    Bunun için https://yardim.itu.edu.tr/ adresinden Bilgi İşlem Daire Başkanlığı – EBYS – E-imza kategorileri seçilerek yardım bileti oluşturulmalıdır.

Kurum Yetkilisi tarafından E-imza ön başvurunuz yapıldıysa mevcut e-imza süreniz dolmadan e-onay işlemi ile başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.
E-onay aktifleştirme için; https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/yardim/eonay/
E-onay ile başvuyu tamamlamak için; https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/dosyalar/talimatlar/ELEKTRONIK_ONAYLI_VE_ELEKTRONIK_IMZALI_BASVURU_ARAYUZU_TALIMATI.pdf
Islak İmzalı Başvuru için; https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/yardim/nes/basvuru/islak/
Islak imzalı başvuru formunun çıktısı alınarak aşağıdaki adrese gönderilmelidir.

Kamu Sertifikasyon Merkezi
TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi (İdari Bina)
P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ
Buraya tıklayarak, kurulum yapacağınız bilgisayara uygun bir şekilde işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Buraya tıklayarak, kurulum dokümanındaki 2.4 adımı tekrarlamanız gerekmektedir.
Buraya tıklayarak, elektronik imza ile belge imzalama işleminin nasıl yapıldığına dair adımları ekran görüntüleri ile birlikte öğrenebilirsiniz.
Elektronik imzalama işlemi, sadece Mozilla Firefox ve Google Chrome web tarayıcıları üzerinde yapılabilmektedir.
Evrak tarama işlemi, sadece Mozilla Firefox web tarayıcısı ile yapılabilmektedir. Mozilla Firefox web tarayıcısı kurulumu için, buraya tıklayınız.
Papirüs kullanmanız için gerekli yetkileri, birim amiriniz ya da birim yetkilendirme sorumlunuz, İTÜ Portal üzerinde yer alan EBYS bağlantısı üzerinden size vermelidir. Yetkiler konusunda bu kişilerden yardım almalısınız. Eğer yetki vermekte problem yaşanıyor ise, yardım bileti oluşturarak EBYS Destek ekibinden yardım isteyebilirsiniz. Ne şekilde bir yetki problemi yaşadığınızı açık bir şekilde belirtiniz.
http://dogrulama.itu.edu.tr/imza-dogrulama.aspx adresine giderek, doğrulamak istediğiniz evrakın üzerinde yer alan 10 haneli doğrulama kodunu ve güvenlik kodunu girmelisiniz. Bu işlemlerin ardından evrak doğrulama işleminin sonucu size bildirilecektir. Doğrulama sonucunda, evrak üzerinde imza atmış olan kullanıcıların elektronik imzalarının geçerliliğini kontrol edebilirsiniz.
İmzager yazılımı ile, elektronik imzalı belgeye imza atan kişinin imzasının geçerli olup olmadığını Tübitak sistemi üzerinden doğrulayabilirsiniz. İmzager yazılımını bilgisayarınıza kurmak için, buraya tıklayınız.
Kayıp/Çalıntı durumlarında kişinin ilk önce KAMU SM Online İşlemler sayfasından NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Sertifikamı İptal Et / Askıya Alma adımlarını takip ederek sertifikasını kullanıma kapatması gerekmektedir.
E-imza Kayıp USB için kurum ödeme yapmamaktadır, kişisel olarak temin edilmelidir.
Bunun için gerekli adımlar aşağıdadır.
http://www.kamusm.gov.tr/basvurular/kartokuyucu ödeme için linkini okuyunuz.
https://ebasvuru.kamusm.gov.tr/kartokuyucu başvurunuz buradan yapılacaktır.
Mini kart okuyucu fiyat bilgisi için buraya tıklayınız.
Kamusm Soru ve Cevapları için buraya tıklayınız.